W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityka cookies"

Für den Inhalt dieser Seite ist eine neuere Version von Adobe Flash Player erforderlich.

Adobe Flash Player herunterladen

Ranking ubezpieczeń komunikacyjnych OC 2011


Serwis Money sporządził ranking ubezpieczeń OC, biorąc pod uwagę oferty 20 ubezpieczycieli działających na rynku polskim. Jako że ostatnio w mediach mówiło się trochę o tym, że wielu Polaków przepłaca za ubezpieczenia komunikacyjne, warto zapoznać się z wynikami owego rankingu. Każde ubezpieczenie OC było oceniane w 7 kategoriach, które zostały podzielone na 2 grupy.
Pierwsza grupa to cena oraz ewentualne bonusy. Tutaj każdy produkt mógł zdobyć 75 punktów, z tym że największe znaczenie miał koszt ubezpieczenia - maksymalnie 70 punktów. Do oceny wliczały się też zniżki oraz bezpłatne dodatki do polisy.
Druga grupa to jakość obsługi klienta. W tej grupie można było zdobyć 25 punktów. Ocenie podlegały: stosunek do klientów oraz kompetencje agentów i konsultantów telefonicznych, czas oczekiwania na odpowiedź, na wiadomość mailową, ilość skarg skierowanych do Rzecznika Ubezpieczonych w zeszłym roku.

Dla celów rankingu stworzono model statystycznego kierowcy, na podstawie danych z centralnych ewidencji pojazdów oraz kierowców. Jest to więc osoba w wieku 43 lat, która prawo jazdy zdobyła w wieku 23 lat, porusza się Toyotą Corollą (hatchback wersja Terra) mającą 5 lat i mieszka w Warszawie.

Pierwsze miejsce w rankingu zajęło ubezpieczenie OC firmy Benefia. Do zwycięstwa przyczyniła się głównie najniższa cena. Tylko za to OC komunikacyjne ze wszystkich ocenianych, hipotetyczny kierowca zapłaciłby mniej niż 600 zł gdyby zdecydowałby się na zapłacenie z góry całej rocznej składki. 82,5 punktów i drugie miejsce zajął produkt Liberty Direct. Trzecie miejsce należy do Allianz zaś czwarte i piąte do Axy Direct i Avivy. Warte zauważenia jest to, że Liberty Direct i Axa Direct nie posiadają swoich stacjonarnych placówek a sprzedaż prowadzą tylko kanałem telefonicznym i internetowym.
PZU, który ma największy udział w rynku, nie tylko jeśli chodzi o ubezpieczenia komunikacyjne, zajął dopiero 12 miejsce z oceną 68,5 punktów. Różnica w cenie polisy między nim a Benefią wyniosła 200 zł. To jednak ile można zaoszczędzić mądrze wybierając OC komunikacyjne, pokazuje dopiero różnica między czołówką rankingu a pięcioma ostatnimi miejscami. Wynosi ona od 500 do więcej niż 1000 zł. Te ostatnie miejsca zajęły: Polski Związek Motorowy TU, Interrisk, Uniqa, HDI Asekuracja, Concordia Polska. Jeśli chodzi o uwzględniane w ocenie bonusy, to nie są one zbyt często dołączane do tego typu ubezpieczeń. Około połowy firm proponowało bezpłatne holowanie w przypadku kolizji drogowej lub też dodatkowe zniżki oprócz tych standardowych za jazdę bez szkód. Tylko trzy firmy z rankingu oferowały jednocześnie oba typy bonusów. Są to Aviva, Allianz Direct i Link4.

Jeśli chodzi o ranking w kategorii obsługi klienta, to za najbardziej przyjazną dla klienta firmę została uznana Liberty Direct z 20 punktami, drugie miejsce zajęła BTA SE (Reso Europa Service) a trzecie Axa Direct. Żaden ubezpieczyciel nie otrzymał maksymalnej oceny 25 punktów. Na pierwszych pięciu miejscach znalazły się 3 firmy prowadzące sprzedaż wyłącznie kanałami direct. Ostatnie miejsce przypadło PZU. Głównym czynnikiem, który o tym zadecydował jest ilość skarg związanych z polisami OC, które otrzymał w ubiegłym roku Rzecznik Ubezpieczonych.

Oto kilka wniosków jeśli chodzi o obsługę klienta w ocenianych firmach. Wydawałoby się, że dziś już każdy ubezpieczyciel posiada infolinię. Okazuje się jednak, że mniejsze towarzystwa takowej nie posiadają. W tej sytuacji, aby porozmawiać telefonicznie na temat oferty, trzeba znaleźć numer do interesującego nas oddziału. Okazuje się jednak, że nawet dzwoniąc do firmy posiadającej infolinię, nie zawsze otrzymamy informację o cenie za ubezpieczenie OC. Zdarzają się sytuacje, że klienci są odsyłani z takimi pytaniami do oddziału lub agenta towarzystwa. Różnie jest również z długością oczekiwania na połączenie lub ewentualne oddzwonienie ze strony towarzystwa. Czasami trzeba się wykazać dużą cierpliwością. Jeśli chodzi o kontakt mailowy to na 23 firmy, do których został wysłany mail odpisały 13 z czego 5 w ciągu 48 godzin zaś 8 w tym samym dniu.


Home | Blog | Program partnerski | Kontakt